A Tavasztündér táncot jár című projektünket épphogy csak elkezdtük, de sajnos a vírushelyzet és a bezárás miatt csupán egy hétig tartott, de az nagyon tartalmasan telt!
Március elsején, hétfőn már tavaszi hangulatú csoportszobával vártuk a gyerekeket, hogy igazán autentikus legyen a környezet a heti témánkhoz, ami nem más volt, mint az “Ébredező természet”.
Megtanultuk a “Tavaszi szél vizet áraszt” című dalt, a “Piros, sárga, kék” című Gryllus dalt, illetve a “Szél, szél kedves szél” mondókát. A dalokat sokat hallgattuk is napközben, nem csak énekeltük.
Környezeti nevelés keretein belül megbeszéltük, hogy honnan tudhatjuk, hogy itt a tavasz (egyre többet és hosszabban süt a nap, melegebb az idő, a vastag téli ruhákat lecseréltük vékonyakra, többet vagyunk az udvaron, rügyeznek a fák, nyílnak a virágok, megjelennek a bogarak stb.), találós kérdéseztünk is és elkészítettük a tavaszi terepasztalunkat, amit sajnos nem tudtunk sokáig csodálni, de így is élmény volt a gyerekeknek és nekem is! Megbeszéltük közben a virág részeit is (gyökér, szár, levél, virág), illetve a virágok neveit is (jácint, nárcisz, árvácska).
Vizuális nevelés keretein belül készítettünk papírtányérból napocskát, amit a gyerekek egyedül festettek le, majd rajzoltak neki szemet és szájat, végül pedig egyedül dugdosták át a napocska sugarait a lyukakon, ezzel fejlesztve a finommotorikájukat. Nagyon ügyesek voltak, nekem csak a krepp papír meghúzásban kellett segítenem kicsit!
Nyomtattam nekik tavaszi gyurmázó sablonokat is, amiken a virágoknak készíthettek szirmokat és bimbókat gyurmából, illetve pillangóknak szárnyakat.
Mindennapi mozgáson ellátogattunk egy kis kertbe, ahol éledezett a természet, én voltam a Tavasztündér, aki adta a különböző feladatokat. Egyre többször adok páros feladatokat nekik, amikben ügyesen működnek együtt!
Minden nap ebéd után megbeszéltük, hogy ki érdemel és miért, illetve ki nem és miért színezést a nagyböjti kereszten, ezzel is ösztönözve őket a helyes viselkedésre, de szerencsére sokat tudtunk színezni!