Magyarországon először 1902-ben volt madarak és fák napja, melyet később (1906) törvény szabályozott, hogy a tanító/óvoda pedagógus évente legalább egy napot a madaraknak szenteljen a gyerekekkel. Igy történt ez nálunk is.
A héten fejlesztettük:
- a megfigyelő képességet: madarak, fák megfigyelése képeken
- a gondolkodást: összehasonlítás, párosítás, halmazalkotás
- a verbális képességeket: szókincs (madár nevek, madarak részei, fák nevek, fák részei, stb.), beszédkedv
- finommotorikát: szem-kézkoordináció (festés, hajtogatás), írás előkészítés (ecsetfogás)
- figyelmet
- kreativitást
- nagy mozgásokat
- auditív képességet: madárhangok felismerése
- vizuális képességet
- ritmusérzékelés: énekek, mondókák
- emlékezet: énekek, mondókák, stb.
- kognitív képességek: halmazalkotás, párosítás, stb Sétáltunk és megfigyelhettük a fákat és a körülöttünk élő madarakat. Összegezve láthatjuk, hogy egy témát felölelve milyen sok területen tudjuk/tudtuk fejleszteni a gyerekeket, úgy hogy azt ők észre se vették.